diumenge, 25 de febrer del 2018

Cursa Orientació Ciutadella de Roses per alumnes 2º ESO

Dijous 22 de febrer


Per fi a arribat el dia de posar en practica una de les activitats més completes que estem fent en el Cafemn: Conducció de grups a peu .
Aquest segon trimestre en contes de portar (guia) els nostres companys de classe, hem portat clients reals. Aquest clients han  sigut els alumnes de segon de la ESO del nostre institut, es a dir  alumnes de  12 i 13 anys,  un total de 60 alumnes aproximadament i com us podeu imaginar amb un grup tant gran, hi va haver clients molts motivats, d’altres no tant i d’altres amb poca experiència.  ¡TOT UN REPTE PER NOSALTRES!
La jornada havia de començar inicialment anant a pujar al Pic de l’Àliga, però al final, per motius meteorològics, no vam poder fer la sortida segons el previst.  Es va decidir fer un canvi de ruta i portar de forma segura tot el grup, cap a la Ciutadella de Roses, una zona molt més planera i fàcil i es va enfocar la sortida amb una altre tipus d’activitat.
Per començar vam dividir els clients amb grups de 10 persones per cada tres guies (nosaltres). Seguidament es va proposar fer un joc d’escalfament perquè estiguessin preparats per la cursa d’orientació que els hi havíem organitzat i així també per anar-nos coneguen i agafa-te’ns   confiança uns amb els altres. Després de haver escalfat vam decidir fer un joc el qual consistia en que la meitat del grup amagaven un objecte i l’altre meitat del grup l’havien de trobar. Per poder-ho dur a terme vam explicar als clients el funcionament dels mapes i brúixoles perquè així poguessin  localitzar l’objecte amagat, que la meitat del grup anterior havia marcat en un punt exacte  del mapa. Aquesta activitat amb les brúixoles els va agradar molt.
Un cop fet aquest joc, es va explicar com funcionaria la cursa d’orientació: hi havia 4 circuits diferents perquè així no es poguessin copia uns amb els altres, seguidament es dona la sortida per parelles una de cada grup, cadascuna amb un circuït diferent. Per fer la cursa, disposaven de 45 minuts i havien d’ aconseguir  el màxim de punts possibles, tenint
 en compte que  per a cada 5 minuts que arribessin tard els descomptàvem dos punts dels 8 possibles.  Va ser un gran repte per a ells perquè no ho havien fet mai i tenien moltes ganes de poder fer una cursa d’orientació.
 Per acabar el dia vam fer un feedback (valorar la activitat) amb els clients, i així aprendre dels nostres errors i poder millorar a les següents sortides, ja que ens queden moltes activitats per fer amb els nostres alumnes (clients). La veritat es que ens van donar molt bona puntuació tot i haver sigut la primera vegada i també ens van dir algunes coses que a ells els hi hagués agradat mes fer en alguns determinats moments del dia.
En conclusió i segons la meva opinió em va agradar molt poder practica tot el que estem treballant en el curs,  ja que així ens  serà mot mes fàcil a l’hora de treballar de veritat.


Oriol Quera Teixidor

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada