dimarts, 13 de febrer del 2018

Conducció en BTT: Guiatges Puig Alt - Cala Montjoi

Dimarts 6 de febrer

El dia començà, al entrar a les 8h a l’institut com sempre.
En primer lloc començàvem el dia amb dues horetes de classe, que van passar volant ja que anàvem mentalitzats per lo divertit del dia, pedalejar! Així que un cop acabades aquelles dues hores i havent esmorzat a l’hora del pati, ja estaríem preparats per poder fer la ruta que ens tocava. En aquest cas, dirigida per alguns dels nostres companys del CAFEMN.
A priori el dia no ens acompanyava, ja que era un dia bastant fred i a sobre feia vent, així que la sensació tèrmica, no tenia bona pinta...
però res que el CAFEMN no pugui fer!
 Així doncs vam dividir la classe en dos grups, amb els seus corresponents guies.
En el meu cas, vaig sortir en el grup dels primers, amb 7 guies.
3 guies començaven el primer tram de l'institut fins al cim de la carretera de Cadaqués.
Però abans de començar farien una breu presentació de la seva ruta i tot seguit ja ens posaríem en marxa.
Un cop acabada la presentació, vam anar quasi tots els trams per pista, recordant un tram del primer test físic que vàrem fer.
En resum un tram planer i amb una mica de desnivell positiu, varem fer una gran parada d'uns 6 minuts abans de continuar per la carretera de Cadaqués, que es on estava el desnivell més fort d’aquest tram.

Un cop a dalt ja havien finalitzat els primers guies i continuaven 2 guies més, des d’aquest punt fins a Cala Montjoi.
Una breu presentació com tots i apa! més pujada agafant una desviació per pista, fins arribar a un punt on ja era tot baixada.
On gaudies tant que quasi no t’adonaves del mal temps. Sincerament, la millor part de la ruta, baixant per pista ràpidament, agafant un corriol espectacular. Això si! patint bastant de les mans degut a tanta pedra i inclinació.
Un cop finalitzada la baixada, i abans d’arribar a Cala Montjoi, que es on continuava l’últim guia, degut a la fred va fer la presentació prèviament. I es en aquest tram on ja era tot pujada, de Cala Montjoi fins a l’institut, pràcticament sense parades.
Però vam tenir la ventatge de que el vent majoritàriament venia d’esquenes, així que encara no estariem tant cansats. Després d’haver pujat bastant, una mica després de la torre del sastre es venia baixada i ja finalment arribar fins a l’institut.

En general una ruta molt divertida, entretinguda, tot hi que el temps no acompanyava gaire, però va estar molt bé.
I un bon treball per part dels guies que van preveure la meteorologia i van abreujar les explicacions.
En conclusió, un gran dia i fins la propera!!